Firemný dizajn, firemný štýl (corporate design), často zamieňaný so slovným spojením firemná identita (corporate identity), je v skutočnosti len podmnožinou firemnej identity.
Pokiaľ firemná identita definuje aj firemnú kultúru, komunikáciu a samotný produkt či službu, pod firemným dizajnom rozumieme súbor vizuálnych prvkov, ktoré sú používané či už v vnútorne v rámci firmy, ale tak isto v kontakte s partnermi, klientmi, médiami, atď.. Celý firemný dizajn spravidla definuje:
- Názov firmy
- Logotyp (grafická podoba názvu firmy)
- Písmo a firemné farby
- Firemné dokumenty (vizitky, hlavičkové papiere, tabuľky, zmluvy, atď)
- Firemný odev
- Dizajn produktov (obalová grafika)
- Orientačná grafika (označenie budov, navigácia v areáli)
- Firemná grafika (darčekové materiály, tlačoviny, autá)
Dizajn manuál (design manual)
Samotné logo, farby či presné pravidlá používania loga sú zapísané v dokumente, ktorý voláme Dizajn manuál. Je to súbor pravidiel, ktoré firmu graficky odlišujú od iných, možno aj konkurenčných, firiem. Spravidla sa pripravuje jak pre „kamenné“, tak i elektronické použitie, väčšinou je všetko zhrnuté aj na CD-ečku. Okrem vyššie definovaných pravidiel obsahuje tiež príklady neodporúčaného alebo neprípustného použitia loga, kombinácie farieb, alebo podkladov pre tlač loga.
Dobre vysvetlenie dizajnu (https://www.domnamieru.sk/projekty-domov)